ISTORIA SI SEMNIFICATIA BRANDULUI LEGHORN

logo-home

Brandul LEGHORNGROUP a fost desenat de Luciano Grapsa, fondatorul si actualul presedinte si CEO al companiei.

 

Imaginea

Elaborat in desen si grafica, imaginea prezenta in brand-ul LEGHORNGROUP recupereaza stilurile de heraldica si semnificatiile simbolizmului animalelor mitologice.

Devenind astfel plina de autoritate si carisma.

Misterioasa si evocativa, atrage privirea si fixeaza gindul celui care o privesc asupra celor doua animale care se disting in spatiul brend-ului :

  • leul, simbolul curajului si a fortei deschise si loiala.
  • sarpele, simbolul viclenie si a fortei subtile.

Cele doua animale se infrunta una pe cealalta si sunt pe cale sa se confrunte reciproc: ele sunt reprezentate in momentul imediat anterior luptei lor. Acest moment, in care fortele respective sunt stranse pina la punctul de tensiune maxima, devine momentul echilibrului universal: echilibrul dintre Bine si Rau, intre Yin (alb) si Yang (Negru).

Ne dam seama ca va urma o lupta nesfarsita si cu multe surprize. O lupta in care vor fi masurate cele doua forte si din care va iesi un singur castigator: Ubi maior, minor cessat, cind cel mai puternic ajunge, cel mai slab pleaca.

Este aceasta forta, magnifica si teribila, cum numai cea a naturii poate fi, si este la baza spiritului inovator care a caracterizat intotdeauna compania.

 

Inscriptia

Marca poarta inscriptia „LEGHORN”, numele orasului Livorno in limba engleza.

Originea numelui dateaza din 1978, cind a fost fondata compania.

In acel an, patru prieteni au decis sa realizeze impreuna calatoria aventuroasa a unei noi afaceri: Luciano Grapsa, Renato Porciatti, Claudio Gisonni si Marino Montanari se intilnesc in casa lui Marino Montanari la Antignano, un sat din apropierea orasului Livorno, pentru a decide numele companiei viitoare pe care vor fondao impreuna.

Toti sunt de acord cu ideea lui Marino, cel mai batrin din grup, care sugereaza pentru noua companie numele de LEGHOR SHIP SUPPLIES  ( Furnizari navale Livorneze ).

In 1980 Renato Porciatti decide sa paraseasca grupul si sa deschida un restaurant „La Chetichella” in centrul orasului Livorno, restaurant care va continua sa fie punctul de intilnire al celor patru muschetari, intre timp devenind rapid o referinta importanta in aprovizionarea navala a Portului din oras.

In 1981, Luciano Grapsa a avut intuitia de a-si specializa compania in furnizarea sigiliilor pentru containere, dispozitive care sunt din ce in ce mai solicitate de piata. Din aceasta cauza, compania isi schimba numele in LEGHOR SUPPLIES (Furnizari livorneze) si, de asemenea, incepe sa produca primele sigilii metalice in colaborare cu companii externe.

Incepand cu anul 1990, ceilalti 2 fondatori nu cred in noua afacere cu sigiliile si vind partea lor unicului fondator Luciano Grapsa care crede ferm in potentialitatea ce o ofera acest domeniu.

In 2006 Leghorn fondeaza o noua societate in Belgia, cu  compania: „Perfra Belgium” condusa de directorul Alex Le Clef si fondeaza astfel Leghorn-Perfra.
Compania Perfra Belgium a fost fondata in 1962 de catre domnul Albert Le Clef care a inventat un sigiliu renumit pentru serviciul vamal si posta „Craluseal” si clestele „Craluplier” . Pina in 1997 acest sistem de sigilare a fost folosit in mai mult de 30 de natiuni in toata lumea in sectorul curieratului, vamilor si companiilor de energie electrica si gaz.

In cimpul sigiliilor folosite cu cleste nu exista pina in ziua de azi un sigiliu mai sigur decit Craluseal.
Leghorn-Perfra a fost primul birou in strainatate al companiei Leghorn.

In 2010, Leghorn Hellas a fost infiintata in Grecia cu domnul Costas Charatsaris.

In 2014, a fost infiintata in Republica Ceha , Leghorn Central Europe, cu domnul Ivo Popelka.

In 2016, toti membrii au decis sa unifice toate denumirile din grupul LeghornGroup pentru a conferi o valoare mai mare marcii.

In 2016, in Republica Moldova a fost infiintata compania LeghornGroup (Moldova) cu domnisoara Irina Anei si domnul Vasile Anei.

In 2016 a fost fondata un SUA compania LeghornGroup SUA cu domnul  Costas Charatsaris.

Pentru a da un mesaj clar si pentru a clasifica compania definitiv ca producator, Luciano Grapsa decide sa elimine cuvintul “supplies” si sa lese doar LEGHORN.

Pina in prezent LeghornGrup este un cuvint, este in primul rind un grup de companii cu birouri in diferite continente, care inca se bazeaza pe valorile care au  fost la baza crearii sale: loialitate si incredere fata de angajati, furnizori si clienti, cu care impartaseste calatoria aventuroasa a companiei; spiritul de intreprindere, pentru a directiona compania catre noi scenarii de afaceri si pentru a oferi intotdeauna noi mijloace si solutii pe piata mondiala.

 ISTORIA GRAFICA A BREND-ULUI
LeghornGroup-Logo-Evolution